Vilde Vulkaner Vordingborg

Festglade børn fra skolens SFO, fra klassetrinene 4. klasse til 7. klasse, drager hvert år til Vilde Vulkaner. Vilde Vulkaner Vordingborg er Danmarks største børnefestival, der hvert år afholdes i den første uge af skolernes sommerferie. Vilde Vulkaner har nu deltagelse af ca. 12.000 gæster fra institutioner med børn i alderen 7-14 år.

Institutionerne bruger festivalen som et alternativ til den traditionelle koloni og gæsterne kommer fra hele Danmark. Festivalen er fyldt med aktiviteter, musik, leg og fællesskab på tværs af aldre og kommunegrænser.

Vilde Vulkaner Vordingborg er en institution i Vordingborg Kommune og en del af Kultur og Fritidssekretariatet.