Lego League

Tybjerg Privatskole har deltaget i den internationale videnskabsturnering First Lego League siden 2012.

Turneringen spænder over tre discipliner:

• Forskning & Markedsføring
  • Teknologi
  • Samarbejde

Turneringens deltagere er skoleelever i alderen 10-16 år. Sorø-turneringen for skolerne i Region Sjælland er en del af First Lego League Scandinavia.

Eleverne stiller op i hold. Vores hold hedder Team Tybjerg MyConnects og er sammensat på tværs af klassetrin. Tilbage i 2013 opnåede Team Tybjerg MyConnects en flot anden plads i teknologi. Året efter, 2014, var forventningerne derfor også ekstra høje og det lykkedes da, at komme hjem med 2 ud af 8 mulige førstepriser. En i samarbejde og en i markedsføring, hertil kom en tredje plads i teknologi. I 2017 vandt Team Tybjerg Connect 1. prisen i Teknologi (Teknologiprisen) som er en af de svære dicipliner at vinde i. Og samtidig vandt de den hemmelige opgave, der gik ud på at bygge det højeste tårn, og få det til at køre en halv meter.

Forløbet op til konkurrencen er karakteriseret af en længere proces med projektbeskrivelser, teknisk træning og megen hårdt og koncentreret, men spændende arbejde.