Faciliteter

Oversigtskort over Tybjerg Privatskole

Tybjerg Privatskole er smukt beliggende midt i Tybjerg med store grønne områder omkring sig, der giver god plads til læring i det fri, leg og bevægelse.

Selve skolen er en klassisk rødstens skolebygning fra 1963 i to plan. I sommeren 2016 udvidede skolen sit bygningsareal med to pavilloner, der gav skolen 140 m2 ekstra undervisningslokaler. De to pavilloner er placeret i skolens gård. Pavillonerne sammenbygges med den eksisterende skolebygning.

Udeskole og SFO fik udvidet sine rammer i foråret 2017, hvor vi indviede Æblehytten. Den store åbne bygning er bygget af kalmarbrædder og rummer blandt andet en bålplads, hvor der bliver lavet mad hver uge. Desuden er der masser af siddepladser ved de overdækkede bord/bænkesæt ved siden af hytten.