Et år mere med grønt flag

Det Grønne Flag er endnu en gang sat, og vi har nu retten til at flage med det i endnu 12 måneder grundet vores arbejde med Grøn skole-programmet i 2022/2023.

Friluftsrådet skriver i deres godkendelse, at vi med udgangspunkt i temaerne vand, affald, skolehaver og FNs verdensmål har vi fået skabt en grøn vision med fokus på at have en stærk grøn profil.
Dette ønsker vi at gøre ved at undervise, samarbejde, eksperimentere, undersøge og udvikle gennem hands-on undervisningsmiljøer, hvor der udvikles viden om verdensmålene.

Vi har haft nogle spændende undervisningsforløb fx i samarbejde med Dansk Jægerforbund omkring den vildeste skole i N/T og gjort brug af undervisningsforløb fra Life om svampe og enzymer. Lavet affaldsindsamling og besøgt Yderzonen. Haft undervisning i biodiversitet og bygge insekthoteller og fuglehuse samt undersøgt vandmiljøet og dyreliv i ferskvand. Arbejdet med køn, identitet og ligestilling.

På dagen hvor flaget blev sat havde vi besøg af borgmester Carsten Rasmussen, som bemærkede at vi i bedste genbrugsstil satte Det Grønne Flag fra sidste år – med en mindre reparation . Borgmesteren  fik også et af vores flotte grønne Tybjerg Privatskole net lavet af genbrugsplast med hjem.
Hurra for endnu 12 måneder med Det Grønne Flag!

Comments are closed.