Eventyr på Tybjerg Privatskole

5. og 6. klasse på Tybjerg Privatskole opførte 31. februar teaterstykket ‘Eventyrstykket’.

Eventyrstykket er oprindelig skrevet i 1992 af Peter Nørager-Nielsen, der er en erfaren musikalsk herre, som har skrevet masser af musicals mv. På Tybjerg Privatskole har årets teatergruppe tilpasset teaterstykket til tidens tand og ikke mindst skolens ånd.

Eventyrstykket handler om pigerne Anna og Sara, der ved hjælp af en eventyrbog bliver hvirvlet ind i deres livs eventyr, hvor velkendte eventyr med karaktererne Snehvide og de 7 dværge, Klodshans, Rødhætte og Ulven, Fyrtøjet, Aladdin, Kejserens nye klæder, Romeo og Julie og Svinedrengen krydser hinandens veje.

Smukke piger, cool drenge og talende dyr, dramatik og ondskab, luftkys og romantik, modgang og frierier – det hele var bundet sammen af rappe replikker og iørefaldende sang og musik.

Det er dog ikke kun 5. og 6. klasserne, der har arbejdet intenst med eventyr i den forgangne tid. Også på mange af de andre klassetrin har der været fokus på vores velkendte eventyr – og det var både på de enkelte klassetrin, men også i skolens niveaudelte undervisning, der er et af skolens kendetegn.

Comments are closed.